Lorem ipsum dolor amet, consect adipiscing elit, diam nonummy.

Follow Us

Search

ΑΚΟΡΕΣΤΑ ΛΙΠΑΡΑ ΟΞΕΑ

Το αγουρέλαιο αποτελείται στο μεγαλύτερο μέρος του (98%) από λιπίδια, εκ των οποίων, το μεγαλύτερο μέρος είναι μονοακόρεστα λιπαρά οξέα. Τα λιπαρά οξέα είναι πολύ δημοφιλή για την ευεργετική τους επίδραση στην υγεία μας, ωστόσο κύριος εκπρόσωπος αποτελεί το ελαϊκό οξύ (Ω-9) το οποίο έχει αποδειχτεί ότι σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα προστατεύει από τα καρδιαγγειακά νοσήματα, τον Διαβήτη και ενισχύει την καλή χοληστερίνη.

Περιέχει επίσης πολυακόρεστα λιπαρά οξέα όπως το (ALA) α-λινολενικό οξύ (Ω-3) λιπαρό οξύ και το (LA) λινελαϊκό οξύ (Ω-6), τα οποία πρέπει να λαμβάνονται καθημερινά με την τροφή καθώς αποτελούν απαραίτητα λιπαρά οξέα για την φυσιολογική λειτουργεία του οργανισμού (essential fatty acids, EFAs). Παλαιότερα τα δύο αυτά πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (μαζί) ονομάζονταν βιταμίνη F

  • (Δημόπουλος &, Αντωνοπούλου: Αθήνα 2000, “Βασική Βιοχημεία”)

Ωμέγα – 9

Το ελαϊκό οξύ, το οποίο αποτελεί βασικό εκπρόσωπο αυτής της κατηγορίας λιπαρών οξέων, βρίσκεται σε υψηλή περιεκτικότητα στο αγουρέλαιο ενώ έχει τη μεγαλύτερη συγκέντρωση συγκριτικά με τα υπόλοιπα λιπαρά οξέα. Έχει βρεθεί ότι παίζει σημαντικό αντιοξειδωτικό ρόλο καθώς αυξάνει την αντοχή των κυττάρων στην οξείδωση.

Ωμέγα – 6

Τα ωμέγα-6 λιπαρά οξέα έχουν εξαιρετική σημασία για την εύρυθμη λειτουργία του σώματός μας. Ένα από τα σημαντικότερα είναι το λινελαϊκό (LA) οξύ, το οποίο είναι απαραίτητο για τον οργανισμό, διότι η έλλειψη του σε μεγάλες ποσότητες θα προκαλούσε το θάνατο των κυττάρων μας. Οι περισσότερες έρευνες δείχνουν ότι έχουν αντιοξειδωτικές και αντί-φλεγμονώδεις ιδιότητες γεγονός που τα καθιστά σημαντικούς παράγοντες προστασίας από τις χρόνιες ασθένειες, όπως τα κακοήθη νεοπλάσματα, ο διαβήτης, οι  νευροεκφυλιστικές ασθένειες όπως η νόσος Alzheimer και η αρθρίτιδα.

  • (Curr. Pharm. Biotechnolo. 7:531-534, 2006 PubMed).
  • (Patterson, E., Wall, R., Fitzgerald, G. F., Ross, R. P., & Stanton, C. (2012). Health implications of high dietary omega-6 polyunsaturated Fatty acids. Journal of nutrition and metabolism, 2012, 539426. https://doi.org/10.1155/2012/539426)

Ωμέγα – 3

Tα ω-3 λιπαρά οξέα συμβάλουν στην αποτροπή της δημιουργία θρόμβων και της αρτηριοσκλήρωσης. Ένα από τα κύρια ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι το α-λινολενικό οξύ (ALA), το οποίο είναι δομικό συστατικό των κυτταρικών μεμβρανών μας.  Βοηθά στη διαδικασία παραγωγής ενέργειας στα κύτταρα προστατεύοντας τον οργανισμό από το οξειδωτικό στρες, εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες και δίνει πολύ καλά αποτελέσματα στο δέρμα, καθώς βοηθά στην επιβράδυνση της διαδικασίας της γήρανσης (οξειδωτικό στρες δερματικών κυττάρων).

Επιπλέον, προστατεύει τα εγκεφαλικά κύτταρα από τη δράση επιβλαβών ουσιών και πιθανόν να δίνει θετικά αποτελέσματα στη νόσο Alzheimer’s ή άλλες δυσλειτουργίες της μνήμης

  • (Brain Res, 2000;855:292-297)
  • (Free Radic Biol Med, 1995, 19, 227-250)
  • (Danielle Swanson, Robert Block, Shaker A. Mousa, Omega-3 Fatty Acids EPA and DHA: Health Benefits Throughout Life, Advances in Nutrition, Volume 3, Issue 1, January 2012, Pages 1–7, https://doi.org/10.3945/an.111.000893)
  • (Nichols, P. D., McManus, A., Krail, K., Sinclair, A. J., & Miller, M. (2014). Recent advances in omega- 3: Health Benefits, Sources, Products and Bioavailability. Nutrients, 6(9), 3727–3733. https://doi.org/10.3390/nu6093727)

Μελέτες έδειξαν ότι το βοηθά στην πρόληψη του καταρράκτη και προστατεύει τα μάτια από την υπεριώδη ακτινοβολία, καθώς δρα συμπληρωματικά με τις βιταμίνες  C και E, ενισχύοντας τη δράση τους

  • (Free Radic Res, 1996, 25, 337-346)
  • (Free Rad Biol Med, 1995,18, 823-829).

Επιπλέον, σε ασθενείς με γλαύκωμα, βελτιώθηκε σημαντικά η όραση τους

  • (Vestn Oftalmol, 1995, 111, 6—06).